Susanna Kuparin kouluvalmenus 16.11

(Pahoittelen kuvien maneesilaatua...)



Osallistuin siis Susanna Kuparin kouluvalmennukseen 16.11 Vaasan Ratsastuskeskusessa. Ratsuna toimi Lotti-niminen poni, jolla olin mennyt kerran aikaisemmin.

Saavuin tallille puoli viideksi ja laitoin Lotin kuntoon. Olin aiemmin samana päivänä ratsastanut Landolla ja minulle meinasi tulla hieman kiire. Onneksi sain kuitenkin ponin ajoissa kuntoon ja ehdinkin jutella Susannan kanssa hieman ratsastustaustastani ja hän tunsikin kaikki aiemmat valmentajani.

puunailua
Pikkuponi <3
äiti toimi apuna kun meinasi tulla kiire
Aluksi veryttelimme tietenkin ja nyt olikin ihanasti tilaa, sillä meillä oli koko iso maneesi käytössä ja ratsukoita oli ainoastaan neljä. Jo alkuverkan aikana sain paljon vinkkejä koskien istuntaa ja ratsastustani. Susanna oli valmentajana juuri minulle mieleinen - sanoi asiat heti ja kaunistelematta, mutta heti kun korjasi virheet ja meni hyvin sai kehuja. Lisäksi hän tunsi ponin paremmin kuin minä, eli sain melko hyviä vinkkejä ihan Lottiakin koskien.


Keskityimme aluksi oikeiden teiden ratsastamiseen ja täsmällisyyteen. Alusta lähtien Lotti tuntui mielestäni hyvältä ja viime kerran tahmea ja laiskahko hevonen oli poissa, tilalla oli reipas ja kuulianen Lotti. Saimmekin muummuassa kehuja rentoudesta ja siitä, että normaalisti laiska pullaponi nyt toimi oikein hyvin ja kuunteli pienimmätkin avut hyvin.

Teimme väistöjä käynnissä ja ravissa. Käynnissä ne sujuivat hyvin, mutta ravissa Lotilla oli hieman vaikeuksia. Sain kuitenkin kuulla että Lotti ei ole tehnyt raviväistöjä paljoakaan aikaisemmin, joten siihen nähden olin kyllä tyytyväinen. Laukassa keskityimme saamaan takaosaa kunnolla alle ja olinkin yllättynyt että näin pienellä ponilla oli niin iso ja pyörivä laukka. Erityisest laukassa tehdyistä pääty-ympyröistä sain paljon positiivista palautetta ja itsellenkin tuli se "wau, nyt menee tosi hyvin!"-fiilis.


Kun Lotti toimi hyvin, pääsinkin keskittymään omaan istuntaani. Minulle kädet ovat vieläkin suurin ongelma, mutta parin huomautuksen jälkeen koin ainakin itse tämän muuttuvan parempaan suuntaan.


Kaikenkaikkiaan olin valmennukseen erittäin tyytyväinen ja aion ehdottomasti osallistua Susannan valmennuksiin jatkossakin! En ehkä juuri Lotilla, vaikka se ihana poni onkin. Mutta ehkä Landolla? Aika näyttää!

- Ira

2 kommenttia:

Katsothan ennen kommentoimista, että löytyykö kommenttiisi vastaus UKK-välilehdestä?