Helsinki - Turku - Tukholma - Maarianhamina - Helsinki

Otsikossa siis viime viikonlopun reitti. Käytiin perheen kanssa risteilyllä ja viikonlopun kohokohta olikin HIFK:n ensimmäinen liigamatsi neljäänkymmeneenkolmeen vuoteen, joka pelattiin Maarianhaminassa ja päättyi tasapeliin 1-1.

Lähdimme lauantaina junalla kohti Turkua. Turussa jäikin vain reilun puolen tunnin marginaali, mutta ehdimme kuitenkin laivaan ilman sen suurempia ongelmia. Veimme tavarat hyttiin ja sitten lähdimmekin syömään.

Illalla oli yökerhossa Jean S:än keikka, josta ainakin itse tykkäsin! He soittivat paljon Suomi-iskelmää, jota kuuntelenkin paljon! Jäimme viellä juhlimaan noin kolmeen saakka.

Herätys oli sunnuntai-aamuna yhdeksältä ja heti aamupalan jälkeen olikin shoppailun vuoro. Laivamme pysähtyi aamulla Tukholmassa, mutta me emme käyneet ollenkaan maissa, vaan jatkoimme Ahvenanmaata päin.

Päästyämme Maarianhaminan satamaan (jonne jätimme suurimman osan tavaroista), lähdettiin heti kävelemään futiskenttää kohti. Kuten jo aikaisemminkin mainitsin, kyseessä oli HIFK:n ensimmäinen Veikkausliigamatsi 43-vuoteen, eli paikalla oli hirveästi kannustajia ja fiilis oli katossa!

Seuraavaksi suunnattiin Dino-pubiin syömään. Laivamme kotiinpäin lähti vasta 23.45, eli ehdimme käydä moikkaamassa pelaajia ja joukkueenjohtoa (sekä Stadin Kingejä, eli HIFK:n virallista kannattajaryhmää) sataman viereisessä kapakassa.

Päästyämme laivaan pörrättiin vielä nelisentuntia ympäriinsä ja ainakin minulla oli todella hauskaa. Mielestäni tämänkaltaiset matkat ovat aivan huippuja, sillä perheen kanssa on kiva käydä reissussa!

(Tätä kirjoittaessani istun junassa, menossa katsomaan HIFK:n ensimmäistä  kotipeliä; Stadin derbyä. Vastassa on tällä kertaa HJK. Tsemii röda!)

♥ Ira

1. olis kiva jos säki välillä panostaisit tän blogin kuviin vähä enemmä :/

1. Musta nää kuvat oli kivoja ja sopi tähän postaukseen > niistä näkyi tekemisen ja menemisen meininki :) tietty on kiva että muissa postauksissa on niitä ns. 'kunnon kuvia', mutta tähän sopi musta nää !

2. Mun mielestä noi muutamat kuvat laivalta oli ihan turhia, tosi pimeitä ja huonolaatuisia... Ei aina tarvitse kantaa järkkäriä mukana, kännykälläkin saa hyviä kuvia jos ottaa kuvat luonnonvalossa takakameralla ja osaa muokata niitä... Muutenkin laatu huononee ennestään jos siirtää suoraan kännykästä bloggeriin, kuvat kannattaa ladata ensin flickriin, kuten Nona tekee.

3. Hirveä valitus jostain kännykkäkuvien laadusta? :D Mukava postaus, toivottavasti ehdit kirjoittaa useamminkin!

4. No ei nyt yksi kerta haittaa, mutta kun ne kuvat on aina huonolaatuisia :/

Katsothan ennen kommentoimista, että löytyykö kommenttiisi vastaus UKK-välilehdestä?