Ensimmäinen tatuointi

Hei, pitkästä aikaa koneen äärellä! En itse ikinä jaksa lukea bloggaajien selityksiä siitä, miksi he eivät ole kirjoitelleet pitkään aikaan, mutta nyt koen olevani selityksen velkaa. Minulla on ollut ihan älyttömän paljon kiireitä koulun kanssa, paljon itsenäisiä kursseja, sekä tottakai kevään kirjoitukset. Minulta meni myös tietokone rikki muutama kuukausi sitten, ja teen tälläkin hetkellä tätä tekstiä isäni työkoneella. Olen myös huomannut, että mitä kauemmin on poissa blogin parista, sitä vaikeampaa on palata takaisin. Bloggaaminen on ollut minulle rakas harrastus jo vuosien ajan, enkä ole valmis luopumaan siitä, vaikka aika onkin kortilla turhan usein. Voisin tehdä ihan erillisen postauksen mahdollisimman pian kuulumisista ja tämän hetkisestä elämäntilanteesta. Jottei tämä postaus nyt jää ihan vain selittelyiksi, niin mennään asiaan.

Untitled

Täytin siis viime joulukuussa vihdoin ja viimein 18 ja kävinkin syntymäpäivänäni ottamassa ensimmäisen tatuointini. Olen katsonut telkkarista ohjelmia epäonnistuneista tatskoista ja nähnyt netissä lukemattomia kuvia ei-niin-kivoista leimoista. Olin saanut pienimuotoiset "traumat" näistä löydöksistä ja mietin aluksi, että uskallanko ollenkaan ottaa tatuointia itselleni, vaikka sen kovasti halusin, ja olin halunnutkin jo useamman vuoden ajan. Minua vain pelotti ihan älyttömästi, että tatska epäonnistuisi tai että kyllästyisin siihen vuosien varrella. Tein Iran kanssa paljon taustatutkimusta eri tatuointiliikkeistä ja löysimmekin Pretty In Inkin, joka sijaitsee Taka-Töölössä Helsingissä. Ira otti tatuoinnin samaisesta liikkeestä viime syksynä ja hän kirjoittikin siitä tänne blogiin. Halusin ensimmäisen tatuointini olevan yksinkertainen ja pieni, jotta saisin tietää ovatko tatskat ollenkaan minun juttuni. Voin sanoa, että oli helpompaa käydä ensin katsomassa kun jollekkin toiselle tehdään tatuointia, kuin että olisin suoraan mennyt ottamaan itselleni. Näin miten homma hoidetaan ja että kipu on ihan hyvin kestettävissä.

Untitled

Eniten minua tosiaan pelotti se, paljonko tatuoinnin ottaminen sattuu. Olin kuullut kauhutarinoita siitä, että kipu on ihan sietämätöntä ja kyyneleet valuvat silmistä, kun taas toiset kertoivat, ettei se tunnu melkeinpä miltään. Omaan aika matalan kipukynnyksen, minkä takia olin todella kuumotuksissa, kun menin ottamaan tatskaa syntymäpäivänäni. Onneksi Pretty In Inkissä oli todella rento tunnelma ja tatskaaja Niina oli todella tsemppaava ja onnistui rauhoittamaan hermojani. Voin sen nyt omasta kokemuksesta sanoa, että tatskaa ei kannata jättää ottamatta kivun pelon takia! Tunnetta on vähän hankala kuvailla, mutta ei se kyllä oikeastaan sattunut, enemmänkin vain tuntui inhottavalta. Tatuointini on aika pieni ja yksinkertainen, joten sen tekemisessä ei kyllä kestänyt edes kauaa.

   Untitled

Minulla oli (ja on) paljon ideoita tatuointeja varten, mutta halusin tosiaan ensimmäisen tatuointini olevan yksinkertainen, pieni ja joku, jolla todella on merkitys. Päädyin ottamaan pikkusiskojeni syntymäpäivän roomalaisilla numeroilla. Roomalaiset numerot tatuointeina ovat tällä hetkellä todella pinnalla ja niitä näkee todella paljon esimerkiksi instagramissa. Minulle "massatatskan" ottaminen ei ollut mikään ongelma, minua ei henkilökohtaisesti haittaa, jos jollain toisella on melkein samanlainen leima. Seuraavaksi oli kuitenkin päätettävä sijainti. Halusin leiman olevan paikassa, jossa voin sen itse nähdä, ja joka on myös muille näkyvällä paikalla, mutta jonka saa kuitenkin piiloon. Päädyin ottamaan leiman vasempaan käsivarteeni.

                 Untitled
   Untitled
   Untitled

Ensimmäinen kuva on otettu pari tuntia tatuoimisen jälkeen, jolloin kudosnestettä ja verta oli tullut haavakalvon sisään. Keskimmäinen kuva on seuraavalta aamulta, jolloin tatska näytti ihan levinneeltä, kun veri oli kuivunut ihan mustaksi. Teki niin mieli vain repiä tuo kalvo pois ja pestä käsi, mutta pidin kalvoa kuitenkin hoito-ohjeiden mukaisesti kolme päivää, jonka jälkeen aloin ahkerasti rasvaamaan kättä.

Olen ollut tähän tatskaan ihan älyttömän tyytyväinen! Se on mielestäni siro ja kaunis + sillä on oikeasti minulle merkitys. Tatuointi on myös hyvin tehty ja juuri toiveideni mukaisesti. Voin siis oikeasti lämpimästi suositella Pretty In Inkkiä, mikäli tatuointia on vailla. Blogimme lukijat saavat -10% alennuksen tatuointia ottaessa, mikäli mainitsevat blogimme ajanvarauksen yhteydessä.

Olen nyt tämän ottamisen jälkeen hurahtanut tatuointeihin ihan huolella ja niitä on nyt muutama tullutkin jo lisää. Muutama on suunnitteillakin, mutta rahapula on vahvasti läsnä. Palailen taas tänne blogin puolelle mahdollisimman pian, mukavaa kevättä kaikille!

3 kommenttia:

  1. Hei tee ihmeessä postaus sun muistaki tatskoista! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo tottakai! Mulla on tosiaan yksi ainakin nyt suunnitteilla, käyn sen ottamassa heti kun saan rahat kasaan :) Voisin sen jälkeen väsätä postauksen kaikista!

      Poista
    2. Joo, ois kyllä kiva! Joku videpostaus voisi olla myös kiva.

      Poista

Katsothan ennen kommentoimista, että löytyykö kommenttiisi vastaus UKK-välilehdestä?